sunnuntai 10. syyskuuta 2017

Tyhmästä päästä kärsii......

Just vasta edellisen postaukseni lopussa sanoin, ettei kannata stressata joka asiasta... mutta mutta... tuo paino on kova huolenaihe.. Tokalla viikolla putosi yhtäkkiä sen 4kg, varmasti pelkkiä sairaalassa saatuja nesteitä vaan.. nyt paino sahannut jo viikon + - 900g. Pelkään syöväni aivan liikaa koska saan päivittäin kaloreita JO NYT sellasen 1200-1300. En ymmärrä miten saan noin paljon syötyä päivän aikana vaikka annoskoot on desin luokkaa. Noudatan parhaani mukaan annettuja ruoka ohjeita, olen liikkunut päivittäin ja juonut päivittäin 1,5-2 litraa niin silti paino jumittaa.. Väkisinkin nousee mieleen ajatus, että tässäkö tää nyt sitten oli..?!? Tein rankasti töitä 1,5 vuoden ajan päästäkseni leikkaukseen ja hädintuskin 4 kiloa poissa kun meinaa jo nousta takasin.. turhauttaa siis todella paljon!! Mutta haluan ainakin uskoa siihen, että paino vielä lähtee laskemaan, eihän leikkauksen hyöty nyt oikeesti voi olla tässä?! 

Niin ja kaikenlisäksi minä tyhmä menin tietty kuntopyöräilemään kovalla vastuksella jo 2 viikon päästä leikkauksesta vaikka olin kovasti vielä kipeä, lisäksi olen käynyt 3km lenkillä reippaasti kävellen ja imuroidessa siirrellyt lattioilta tavaraa vaikka se sattui kovasti.. tyhmänä ajattelin paranevani nopeammin jos kivuista huolimatta vaan liikun niin paljon kun pystyn mutta toisin kävi. Aijemmin jo pikkuisen hellittäneet leikkauskivut palasivat vielä entistäkin kovempina ja jälleen olen melkein takaisin lähtöruudussa kipujeni suhteen. Mikä naurettavinta, paino ei reagoinut liikkumisiini mitenkään. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! 
Liikkuminen olisi pitänyt aloittaa tietenkin rauhassa ja asteittain vasta sitten kun oma vointi antaa myöden. Minä en kuunnellut kehoani ja tässä tulos. Ehkäpä nyt olisi korkea aika rauhoittua ja antaa kropalle oikeasti aikaa toipua isosta leikkauksesta.. 😕

Kaikki aikanaan, eikai tässä muukaan auta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti